လံႈ႕ေဆာ္တိုက္တြန္း ျပဳလုပ္တဲ့စိတ္သေဘာကို သိၾကည့္ျခင္း

လူ႕ေလာကထဲကို လူအျဖစ္နဲ႔ ေရာက္ရွိလာတည္းက ခႏၶာကိုယ္နဲ႔အတူ ပါလာတဲ့ စိတ္ေလးခုထဲက

လံႈ႕ေဆာ္တိုက္တြန္းစိတ္၊ အားထုတ္တဲ့စိတ္၊ ျပဳလုပ္တဲ့စိတ္၊

စိတ္ရဲ႕ျဖစ္ခ်င္ေနတာေတြ၊ လုပ္ခ်င္ေနတာေတြ၊ သြားခ်င္၊ လာခ်င္၊ ၀တ္ခ်င္၊ စားခ်င္၊ လိုခ်င္တာေတြ လုပ္ျဖစ္သြားေအာင္ တိုက္တြန္း လံႈ႕ေဆာ္ေပးတဲ့စိတ္။

တစ္စံုတစ္ရာကို လုပ္မယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္တာနဲ႔ ျဖစ္ေျမာက္ၿပီးစီးသြားေအာင္ ျပဳလုပ္ေပးတဲ့စိတ္။

ႀကိဳက္တဲ့အာ႐ံုကို ေနာက္ထပ္အႀကိမ္ႀကိမ္ ခံစားခ်င္ေနရင္

ခံစားျဖစ္ေအာင္ တိုက္တြန္းေပးတဲ့စိတ္။

မ်က္စိနဲ႔ျမင္သမွ် ျမင္ျဖစ္ေအာင္ လံႈ႕ေဆာ္တယ္။

နားကၾကားသမွ် ၾကားျဖစ္ေအာင္ စီစဥ္ေပးတယ္။

ႏွာေခါင္းကရတဲ့ အနံ႔မွန္သမွ် အနံ႔ရျဖစ္ေအာင္ ျပဳလုပ္ေပးတယ္။

လွ်ာကျဖစ္တဲ့အရသာကို အရသာအျဖစ္ သိျဖစ္သြားေအာင္ စီစဥ္ေပးတယ္။

ခႏၶာကိုယ္ အထိအေတြ႕မွာလည္း ထိေတြ႕တဲ့အသိ သိျဖစ္သြားေအာင္ လံႈ႕ေဆာ္ေပးတယ္။

ၾကံစည္ေတြးေတာမႈေတြလည္း ေတြးျဖစ္ေအာင္ ျပဳလုပ္ေပးတယ္။

ျပဳလုပ္ေနတဲ့ သခၤါရ သေဘာေတြဟာ လံႈ႕ေဆာ္မႈေတြကို ျပဳလုပ္ေပးၾကတယ္။

သူကိုယ္တိုင္ ခံစားမႈကို မသိေပမယ့္ ခံစားခ်င္တဲ့စိတ္ကို ခံစားျဖစ္ေအာင္ တိုက္တြန္းေပးတယ္။

မခံစားခ်င္တဲ့ စိတ္ျဖစ္ရင္လည္း မခံစားျဖစ္ေအာင္ ျပဳလုပ္ေပးတယ္။

သူကိုယ္တိုင္ မွတ္သားတာေတြ မလုပ္ေပမယ့္ မွတ္စရာရွိတာ မွတ္ျဖစ္ေအာင္ တိုက္တြန္းေပးတယ္။

မမွတ္ခ်င္ရင္ မမွတ္ျဖစ္ေအာင္ ျပဳလုပ္ေပးတယ္။

သူကိုယ္တိုင္ သိျခင္းသေဘာကို မသိေပမယ့္ သိစရာရွိတာကို သိခ်င္ရင္ သိျဖစ္ေအာင္ တိုက္တြန္းတယ္။

မသိခ်င္ရင္ မသိျဖစ္ေအာင္ ျပဳလုပ္ေပးတယ္။

ေကာင္းတာပဲလုပ္လုပ္၊ မေကာင္းတာပဲလုပ္လုပ္

ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်လိုက္တဲ့ စိတ္ရဲ႕အလိုအတိုင္း တိုက္တြန္း လံႈ႕ေဆာ္ေပးတယ္။

ဒါ လံႈ႕ေဆာ္စိတ္ရဲ႕ တာ၀န္ပဲ။

လံႈ႕ေဆာ္တိုက္တြန္း ျပဳလုပ္တဲ့ စိတ္သေဘာကို သိၾကည့္တဲ့ေနရာမွာ မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ေရးသားေတာ္မူတဲ့ အနတၱလကၡဏ သုတ္ေတာ္အရ

‘သခၤါရတရားေတြဆိုတာ လံႈ႕ေဆာ္တိုက္တြန္း စီမံတတ္တဲ့၊ ေစတနာအမႈးရွိတဲ့ ေစတသိက္တရားေတြ’ လို႔ေဖာ္ျပတယ္။

ေစတသိက္ ၅၂ မ်ိဳးရွိတဲ့ အထဲက ခံစားမႈ(ေ၀ဒနာ)နဲ႔ မွတ္သားမႈ(သညာ)ႏွစ္ခုက လြဲရင္၊ အႀကီးအကဲျဖစ္တဲ့ ေစတနာေစတသိက္ကို သခၤါရတရားအေနနဲ႔ သ႐ုပ္ထုတ္ၿပီး ေဖာ္ျပထားတယ္။

အဘိဓမၼာ ေဒသနာမွာေတာ့ ဖႆ၊ မနသိကာရ၊ ၀ိတက္၊ ၀ိစာရ၊ ဆႏၵ၊ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ၊ အေလာဘ၊ အေဒါသ၊ အေမာဟစတဲ့ ေစတသိက္ေတြဟာလည္း သခၤါရကၡႏၶာအျဖစ္ ထုတ္ျပတယ္လို႔ ေဖာ္ျပပါတယ္။

ဦး၀ိစိတၱသာရဘိ၀ံသ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရဲ႕ မဟာဗုဒၶ၀င္ ပဥၥမတြဲမွာ ေဖာ္ျပတဲ့ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ ပရိနိဗၺာန္စံခါနီး ေနာက္ဆံုးစကားေတာ္

၀ယဓမၼာ သခၤါရာ အပၸမာေဒန သမၸာေဒထ ကို ျမန္မာဘာသာ ျပန္ဆိုတဲ့ေနရာမွာ

ျပဳျပင္ေပးရသမွ် သခၤါရတရားတို႔သည္ ပ်က္စီးျခင္းသေဘာရွိၾကကုန္၏လို႔ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။

(သခၤါရတရားတို႔သည္ ဆိုတဲ့ အသံုးအႏႈန္းေၾကာင့္ ေစတနာေစတသိက္အျပင္

အဘိဓမၼာအဆိုအရ လံႈ႕ေဆာ္တိုက္တြန္းျပဳလုပ္တဲ့ ေစတသိက္ေတြထဲမွာ

အျခားေသာ ေစတသိက္ေတြလည္း ပါ၀င္ေနတယ္။ ဘယ္လိုစိတ္ေတြပဲ ပါပါ

စိတ္ကို စိတ္ေတြကပဲ တိုက္တြန္းလံႈ႕ေဆာ္ ျပဳလုပ္ေပးေနလို႔သာ ထပ္ဆင့္ပြား စိတ္ေတြျဖစ္ခြင့္ရေနတာပဲ။)

တစ္ကမာၻလံုးမွာရွိတဲ့ လူသားအားလံုး လုပ္ခ်င္တာေတြ၊ လုပ္ျဖစ္ေနၾကတာေတြဟာ လံႈ႕ေဆာ္တိုက္တြန္းစိတ္ရဲ႕ အစီအစဥ္ေၾကာင့္ပဲ။

႐ုပ္နာမ္အမူအရာ၊ အေျပာအဆို၊ လႈပ္ရွားမႈေတြ အကုန္လံုး လုပ္ခ်င္သလို လုပ္ျဖစ္ေအာင္ လံႈ႕ေဆာ္တိုက္တြန္းစိတ္က စီစဥ္ေပးေနတာပဲ။

သြားျခင္း၊ လာျခင္း၊ ရပ္ျခင္း၊ ထိုင္ျခင္း၊ လဲေလ်ာင္းျခင္း၊ ေကြးျခင္း၊ ဆန္႔ျခင္း၊ ရယ္ျခင္း၊ ငိုျခင္းစတဲ့ ကိစၥေတြအားလံုး လုပ္ျဖစ္ေနတာ လံႈ႕ေဆာ္တိုက္တြန္း စိတ္ေၾကာင့္ပဲ။

လံႈ႕ေဆာ္စီမံမႈေတြရဲ႕ အစီအစဥ္နဲ႔ ကိုယ္ခႏၶာလႈပ္ရွားမႈ၊ စကားေျပာဆိုမႈ စိတ္အေျပာင္းအေရႊ႕ဆိုင္ရာ အကုန္လံုး ၿပီးစီးေအာင္ လံႈ႕ေဆာ္စိတ္ကပဲ ျပဳလုပ္ေနတာ။

အဲဒါကို ငါလုပ္တာဆိုၿပီး လံႈ႕ေဆာ္တိုက္တြန္းစိတ္ကို စြဲလမ္းခြင့္ မရွိဘူး။

လူ႕ေလာကထဲကို လူအျဖစ္နဲ႔ ေရာက္လာၿပီးတည္းက တစ္ခ်ိန္လံုး အစြမ္းျပေနတာ

လံႈ႕ေဆာ္တိုက္တြန္း ေပးေနတဲ့စိတ္ပဲ။

မိခင္နဲ႔ကေလးၾကားမွာ ႏို႕စို႕မယ္၊ မစို႔ရရင္ ဂ်ီက်မယ္၊ ငိုမယ္၊ ေဒါသထြက္ျပမယ္။

ေမြးခါစကေလးတစ္ေယာက္ ဘာပဲလုပ္လုပ္ လုပ္ျဖစ္ေအာင္

လံႈ႕ေဆာ္ တိုက္တြန္းေပးေနတဲ့စိတ္က အဲဒီအခ်ိန္တည္းက အေကာင္အထည္ေဖာ္ေနတာ။

ခႏၶာငါးပါးထဲက ႐ုပ္တစ္ခုနဲ႔ စိတ္ေလးခုထဲမွာလည္း လံႈ႕ေဆာ္တိုက္တြန္းစိတ္ဟာ အလႈပ္ရွားဆံုး၊ အဓိကအက်ဆံုးပဲ။

ဒီလံႈ႕ေဆာ္စိတ္ကို စည္း႐ံုးၿပီး စနစ္တက် အသံုးခ်တတ္ရင္ အသက္ရွင္ေနသမွ် တန္ဖိုးပဲ။

ဘယ္ေလာက္ပဲ မွားခဲ့ မွားခဲ့၊ ဘယ္လိုပံုစံနဲ႔ မွားခဲ့ မွားခဲ့………မွားမွန္းသိလို႔ ျပင္မယ္ဆိုရင္

အမွားေတြ လုပ္ခဲ့တုန္းက တိုက္တြန္းခဲ့တဲ့ လံႈ႕ေဆာ္စိတ္ကိုပဲ အမွန္ျပဳျပင္တဲ့ေနရာမွာ အသံုးခ်ရမယ္။

မွားတဲ့အက်င့္ကို မွန္တဲ့အက်င့္ ျဖစ္သြားေအာင္ လံႈ႕ေဆာ္တိုက္တြန္းၿပီး ေျပာင္းေရႊ႕လိုက္ရမယ္။

ထက္ျမက္တည္ၾကည္တဲ့ အသိဉာဏ္၊ သတိဉာဏ္ေတြျဖစ္ေအာင္ လံႈ႕ေဆာ္တိုက္တြန္းစိတ္ကို စည္း႐ံုးရမယ္။

ျဖစ္ေပၚခြင့္ရတဲ့ စိတ္အားလံုးဟာ သူ႕ေၾကာင့္ပဲ၊

လံႈ႕ေဆာ္တိုက္တြန္း စိတ္ေၾကာင့္ပဲ၊