မွတ္သားတဲ့စိ္တ္ရဲ႕ သေဘာကိုသိၾကည့္ျခင္း
လူ႕ေလာကထဲကို လူအျဖစ္နဲ႔ ေရာက္ရွိလာတည္းက ခႏၶာကိုယ္နဲ႔ အတူတူပါလာတဲ့ စိတ္ေလးခုထဲက မွတ္သားစိတ္။
မ်က္စိနဲ႔ျမင္သမွ် ဘယ္သူဘယ္၀ါလို႔ မွတ္သားလိုက္တဲ့စိတ္၊
နားနဲ႔ၾကားသမွ် အသံေတြကို မိမိအယူအဆနဲ႔ မိမိ မွတ္သားလိုက္တဲ့စိတ္၊
ႏွာေခါင္းကတစ္ဆင့္ ရတဲ့အနံ႔ကိစၥကို ဘာနံ႔ ညာနံ႔စသျဖင့္ မွတ္သားတဲ့စိတ္၊
လွ်ာကတစ္ဆင့္ ရတဲ့အရသာကို မွတ္သားလိုက္တဲ့စိတ္၊
ခႏၶာကိုယ္ကို လာထိတဲ့ အထိအေတြ႕နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး မွတ္သားစရာရွိတာကို မွတ္သားလိုက္တဲ့စိတ္၊
စိတ္အေတြးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး မွတ္သားလိုက္တဲ့စိတ္။
အာ႐ံုေျခာက္ပါးေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာတာေတြကို မွတ္သားလိုက္တဲ့စိတ္
မွတ္သားတဲ့စိတ္က မွတ္တဲ့အလုပ္ပဲ လုပ္တယ္။
မွတ္တဲ့ေနရာမွာ အမွတ္မွားတာနဲ႔ အမွတ္မွန္တာ ႏွစ္မ်ိဳးရွိေနတယ္။
သဘာ၀အမွန္တရားေတြကို အမွန္အတိုင္းမွတ္တာ၊
အရာရာဟာ မတည္ျမဲဘူးဆိုတာကို အမွန္အတိုင္းမွတ္တာ၊
ခႏၶာကိုယ္ရွိျခင္း၊ စိတ္ ေစတသိက္ေတြရွိေနျခင္းဟာ ဒုကၡျဖစ္ေစတယ္လို႔ အမွန္အတိုင္းမွတ္တာ၊
အမွတ္မွားတာက ငါ ငါ ငါ ငါ ငါဆိုတဲ့ေခါင္းစဥ္တပ္ၿပီး
ငါ့အဘိုး၊ ငါ့အဘြားး၊ ငါ့အေဖ၊ ငါ့အေမ၊ ငါ့ဘႀကီး၊ ငါ့ဦးေလး၊ ငါ့အေဒၚ၊ ငါ့အစ္ကို၊ ငါ့အစ္မ၊ ငါ့ညီ၊ ငါ့ညီမ၊ ငါ့ေက်ာင္း၊
ငါ့သူငယ္ခ်င္း၊ ငါ့အတန္း၊ ငါ့စာအုပ္၊ ငါ့ခဲတံ၊ ငါ့စားပြဲ၊ ငါ့ဆရာမ၊ ငါ့ခ်စ္သူ၊ ငါ့မိန္းမ၊ ငါ့ေယာက္်ား၊ ငါ့သား၊ ငါ့သမီး၊
ငါ့အိမ္၊ ငါ့ကား၊ ငါ့ပိုက္ဆံ..
ငါ ငါ ငါ ငါ ………. ငါ ငါ ငါ ငါ ဆိုတာေတြပဲ။
အဲဒီ ငါ ငါ ငါ ငါ ဆိုတဲ့အမွတ္မွားတာ ဘယ္တုန္းက စခဲ့တာလဲ?
လူ႔ေလာကထဲကို လူအျဖစ္နဲ႔ ေရာက္ရွိလာတည္းက မိခင္နဲ႔ကေလးၾကားမွာ စခဲ့တာမ်ားလား ?
မိဘျဖစ္သူေတြရဲ႕ အသိပညာ ဗဟုသုတပညာ အနည္းအမ်ားေပၚ မူတည္ၿပီး
“ငါေျပာတာနားေထာင္” ဆိုတဲ့ အစဥ္အလာ အယူအဆေတြရဲ႕ ဖိႏွိပ္ ခ်ဳပ္ေႏွာင္မႈေတြေၾကာင့္ မိဘနဲ႔ သားသမီးေတြၾကားမွာ အျပန္အလွန္ အမွတ္မွားခဲ့ၾကတာလား?
“စေလာင္းဖံုး ႏွစ္ခ်ပ္တီးရင္ က်ားကိုက္တတ္တယ္” ဆိုတဲ့ အေထာက္အထား မေသခ်ာ မေရရာတဲ့ ၿခိမ္းေျခာက္မႈေတြနဲ႔ ဆံုးမခဲ့မိလို႔လား?
တခ်ိဳ႕ဆိုရင္ အမွတ္မွားခဲ့တာေတြက ဘ၀တစ္ေလွ်ာက္လံုး အစြဲအလမ္းေတြျဖစ္ၿပီး တစ္သက္စာ ေသတဲ့အထိ အမွတ္ မွားသြားတာမ်ိဳးေတြ ရွိခဲ့ၾကတယ္။
စိတ္ဆင္းရဲစရာအာ႐ံုေတြကို မေမ့ႏိုင္ဘဲ အမွတ္ရတဲ့ အမွတ္မွားမႈဟာ မိမိကိုယ္တုိင္ သိကိုမသိဘဲ အႀကိမ္ႀကိမ္ က်ဴးလြန္ေနတတ္တယ္။
အမွတ္ရတာခ်င္း တူေပမယ့္
သတိေစတသိက္ရဲ႕ အမွတ္ရမႈနဲ႔
သညာေစတသိက္ရဲ႕ အမွတ္ရမႈနဲ႔ မတူဘူး။
သတိရဲ႕ မေမ့ျခင္း
အျမဲတမ္း အမွတ္ရေနျခင္းဆိုတာ ႐ုပ္နာမ္ ရဲ႕သေဘာကို အမွန္အတိုင္း မွတ္တာ။
႐ုပ္နာမ္ရဲ႕ သူ႔သေဘာနဲ႔သူ ျဖစ္ပ်က္ေနတာေတြကို သိေအာင္ သတိဉာဏ္နဲ႔ စူးစိုက္ၿပီး သိမွတ္ေပးတာ။
သညာရဲ႕ မွတ္သားစိတ္က အာ႐ံုေျခာက္ပါးရဲ႕ေပၚလာသမွ် အာ႐ံုေတြကို မွတ္သားလိုက္တာ။
သဘာ၀ရဲ႕ မွတ္သားစိတ္က မွတ္႐ံုမွတ္ေပးလိုက္တာ။
သတိရဲ႕ မွတ္သားမႈက တည္ေဆာက္ယူရတာ။
သညာေစတသိက္လို ေမြးရာပါ မွတ္သားစိတ္မ်ိဳး မဟုတ္ဘူး။