ပါေမာကၡခ်ဳပ္ ဆရာေတာ္ ေဒါက္တာ နႏၵမာလာဘိ၀ံသ နဲ႔ ေဆြးေႏြးတုန္းကေတာ့ ဆရာေတာ္ အမိန္႔ရွိတာ..

“ ေဘာလံုးကစားတဲ့လူ ရွိတယ္။ လက္တစ္ဘက္ဆီမွာ ဆယ္လံုးကစားတယ္ဆိုရင္

အလံုးႏွစ္ဆယ္နဲ႔ ေဘာလံုးကစားတဲ့လူတစ္ေယာက္

ဆပ္ကပ္မွာ ေလထဲေျမႇာက္ၿပီး ဖမ္းျပတယ္။ တစ္လံုးမွ မလြတ္ေစရဘူး။

သူ႕လက္ထဲမွာလည္း တစ္လံုးမွ မရွိဘူး။”

အဲဒီ ေဘာလံုးကစားတဲ့ ဥပမာေပးၿပီး ဆရာေတာ္က ဆံုးမတယ္။

အာ႐ုံေျခာက္ပါးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အဆက္မျပတ္ ၀င္လာသမွ်စိတ္ေတြ ၀င္လိုက္ ထြက္လိုက္ ျဖစ္ေနေပမယ့္

အ၀င္အထြက္ အကုန္လံုးကို သိ႐ုံေလး သိေနတာကလြဲၿပီး

စိတ္ထဲမွာ ဘယ္လိုစိတ္မ်ိဳးမွ လက္က်န္ က်န္ေနခဲ့တာမ်ိဳး မရွိေစရဘူး။ အဲဒီ အဓိပၸါယ္။

ဘာပဲလုပ္လုပ္ သိေနတာဟာ မိမိစိတ္ကို မိမိေစာင့္ၾကည့္ေနတာပဲ။ လက္ရွိအခ်ိန္မွာပဲ မိမိစိတ္ကို တင္ေပးထားတာပဲ။

စိတ္-ေစတသိက္ေတြက ခိုင္းလို႔ ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ အစိတ္အပိုင္းေတြက လုပ္ေပးေနၾကရတာ။

ဘာပဲလုပ္လုပ္ တကယ္သိေနဖို႔က သိျခင္းကိစၥကို ထဲထဲ၀င္၀င္ စူးစူးနစ္နစ္ သိေအာင္ ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် လက္ေတြ႕ အားထုတ္ေနမွ ျဖစ္မွာ။

သိတယ္လို႔ထင္ၿပီး ဘာပဲလုပ္လုပ္ မသိရင္ ကိုယ္တိုင္လက္ေတြ႕ သိျခင္းအဓိပၸါယ္အရ ကြဲျပားျခားနားေနတယ္။

သိသလိုလိုဆိုတာ သိျခင္းသေဘာထဲမွာ ဘယ္လိုမွစာရင္းမ၀င္ေအာင္ အလွမ္းကြာလြန္းေနတယ္။

မိမိသိတယ္ဆိုတာ အမွန္အတိုင္း သိရမယ့္ သိစရာေတြကို ကိုယ္တုိင္လက္ေတြ႕ သိတာဟုတ္ရဲ႕လား?

စာထဲမွာ ေရးထားတာေတြ အဖတ္မ်ားၿပီး သိတယ္ထင္ေနတာလား?

သူမ်ားေျပာတာေတြ နားေထာင္ရတာမ်ားၿပီး ၾကားဖူးနား၀ ျဖစ္ေနတာကို သိတယ္လို႔ ထင္ေနတာလား?

လက္ေတြ႕သိၾကည့္တဲ့ေနရာမွာ အခက္အခဲျဖစ္ေနတဲ့ အသိမွားတစ္ခုက အေႏွာင့္အယွက္လို ျဖစ္ေနၿပီး သိၾကည့္လို႔ မရေတာ့တာကို သိသလိုလို လုပ္ပစ္လိုက္တာလား?

တကယ္သိေအာင္ ကိုယ္တိုင္လက္ေတြ႕ သိၾကည့္ပါ။

သိစရာရွိတာေတြကို သိႏိုင္ခဲ့ရင္လည္း သိမႈအေပၚမွာ

မသာယာပါနဲ႔။

သိျခင္းဆိုတာ သိၾကည့္ေနတုန္းသာ သိေနတာ၊

မသိၾကည့္ရင္ သိျခင္းဆိုတာ မရွိေတာ့ဘူး။

သိျခင္းကို အက်င့္စ႐ုိက္တစ္ခု ျဖစ္သြားေအာင္ အႀကိမ္ႀကိမ္အခါခါ ထပ္တလဲလဲ သတိနဲ႔ေပါင္းၿပီး ေလ့က်င့္ပါ၊ မသိရင္ သိေအာင္ေမးပါ။

Next Chapter »