ပါေမာကၡခ်ဳပ္ ဆရာေတာ္ အရွင္နႏၵမာလာဘိ၀ံသကို ေရႊဂံုတိုင္ (SSC) ေဆး႐ံုမွာ ေဆးစစ္ခံေနတုန္း သြားေရာက္ ဖူးေျမာ္ရင္း ေဆြးေႏြးၾကေတာ့

၀ိပႆနာမွာ အဆင့္ေလး ႏွစ္ဆင့္ရွိတယ္။

ပထမအဆင့္က ႐ုပ္နာမ္ေတြရဲ႕ သေဘာေလးကို သိတာ။

ၿပီးတဲ့အခါ ဒီဟာကို ရင့္က်က္လာတဲ့ အခါက်ေတာ့ မျမဲတဲ့သေဘာ၊ ဆင္းရဲတဲ့သေဘာ။

ဆင္းရဲတယ္ဆိုတာ မျမဲမႈေတြ မျပတ္ႏွိပ္စက္ေနလို႔ ဆင္းရဲတယ္လို႔ ေျပာတာ။ (လူေတြ အရပ္ထဲေျပာတဲ့ ဆင္းရဲတာမ်ိဳး မဟုတ္ဘူး။)

အဲဒီသေဘာေလးေတြကို အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱေပါ့။ ကိုယ္ျဖစ္ခ်င္တိုင္း မျဖစ္ဘူးဆိုတဲ့ အနတၱသေဘာ။

အဲဒါေလးေတြက အမ်ားဆိုင္ေပါ့။ အဲဒီႏွစ္ခု ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ သိလာေအာင္ ပထမႀကိဳးစားရမယ္။

ကိုယ့္စိတ္ထဲမွာ ေပၚလာသမွ် တရားေတြဟာ ႐ုပ္ဓမၼ၊ နာမ္ဓမၼေတြဟာ ဒီသဘာ၀ႏွစ္ခုနဲ႔ ႐ႈျမင္သံုးသပ္ႏိုင္တဲ့ အေနအထားမ်ိဳး ရွိလာတယ္။

အဲဒီလို ႐ႈျမင္သံုးသပ္ႏိုင္တဲ့ အေနအထား ရွိလာတဲ့အခါမွာက်ေတာ့၊

သခၤါရတရားေတြရဲ႕ မျမဲတဲ့သေဘာေတြထဲက ေနာက္ေလ့က်င့္ပါ မ်ားလာတဲ့အခါက်ေတာ့၊

သတိေတြ၊ စြမ္းအားေတြ၊ သမာဓိ စြမ္းအားေတြ ေတြ႕တဲ့အခါက်ေတာ့၊

ျဖစ္တာ၊ ပ်က္တာေတြ ျမင္ရင္းကေန သမာဓိတရားကလည္း တအားေကာင္းလာတဲ့အခါက်ေတာ့၊

စိတ္ေတြၾကည္လာၿပီဆိုေတာ့ ေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့

ကိုယ္က သိတဲ့၊ မွတ္တဲ့စိတ္ ထက္သန္လြန္းလို႔ ျဖစ္တာကိုေတာင္ မျမင္ေတာ့ဘူး။

ပ်က္ေနတာေတြခ်ည္းပဲ ျမင္သြားတဲ့အဆင့္ ေရာက္သြားတယ္။ (သူက ျမန္လြန္းလို႔)

ျမန္တယ္ဆိုတဲ့သေဘာက အခု တပည့္ေတာ္တို႔ ေတြးတဲ့အာ႐ံုေတြက အမ်ားႀကီး လြတ္ေနတယ္။

အမ်ားႀကီး လြတ္ေနတယ္။

“ ေဘာလံုးကစားတဲ့လူ ရွိတယ္။ လက္တစ္ဘက္ဆီမွာ ဆယ္လံုးကစားတယ္ဆိုရင္ အလံုးႏွစ္ဆယ္နဲ႔ ေဘာလံုးကစားတဲ့ လူတစ္ေယာက္၊

ဆပ္ကပ္မွာ ေလထဲေျမႇာက္ၿပီး ဖမ္းျပတယ္။ တစ္လံုးမွ မလြတ္ေစရဘူး။ သူ႕လက္ထဲမွာလည္း တစ္လံုးမွ မရွိဘူး။ ”

အဲဒီလို အာ႐ံုေတြအေပၚမွာလည္း တစ္ခုမွ လြတ္မသြားေအာင္ ဖမ္းႏိုင္တဲ့အဆင့္ကို ေရာက္ေအာင္သြားရမယ္။

အဲဒီ ဖမ္းႏိုင္တဲ့အဆင့္ကို ေရာက္ေအာင္ဆိုတာ သတိစြမ္းအားေတြ၊ သမာဓိစြမ္းအားေတြ၊ ပညာစြမ္းအားေတြ တအား ထက္လာမွ သူကရမွာ။

အဲဒီအဆင့္ေရာက္ဖို႔ဆို အမ်ားႀကီးလိုေသးတယ္။ က်င့္ရမယ္။

အဲဒါ က်င့္လာတဲ့အခါ ေနာက္ဆံုးမွာ ပ်က္ေနတာေတြခ်ည္းပဲ ျမင္လာတဲ့အခါက်ေတာ့ စိတ္ထဲမွာ ဘယ္လို အေတြ႕အၾကံဳ၊ အာ႐ံုထဲမွာ ဘယ္လို၊ ရင္ထဲမွာ ဘယ္လိုေပၚလာလဲဆိုေတာ့ သခၤါရေတြက ေၾကာက္စရာႀကီးပါလားလို႔ဆိုတဲ့ ေတြးၾကည့္တဲ့ဟာ မဟုတ္ဘူး။

သူက အသိဉာဏ္ထဲမွာကို ေပၚလာတာ။ ေၾကာက္စရာႀကီးပဲ။

ပ်က္တာေတြခ်ည္းပဲ ျမင္ေနတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ေၾကာက္စရာႀကီးလို႔ ျမင္လာတယ္။

ေၾကာက္စရာႀကီး ျမင္လာတဲ့အခါက်ေတာ့ သာယာမႈဆိုတာ ဘယ္ေနရာမွ ရွာလို႔မရေတာ့ဘူး။

႐ုပ္မွာလည္း သာယာမႈ ရွာလို႔မရေတာ့ဘူး။

နာမ္မွာလည္း သာယာမႈ ရွာမရဘူး။

အဲဒီ သာယာမႈေတြ ရွာမရတဲ့အခါမွာ ဘာျဖစ္လာလဲဆိုေတာ့ ဒါႀကီးက လြတ္သြားရင္ ေကာင္းမွာပဲ၊

မရွိေတာ့ရင္ ေကာင္းမွာပဲဆိုတဲ့ အေတြးေတြ ၀င္လာၿပီ။

၀င္လာရင္ လြတ္ရာလြတ္ေၾကာင္း ျပန္ၿပီးေတာ့ ဆင္ျခင္သံုးသပ္လာတယ္။

ဆင္ျခင္သံုးသပ္လာတဲ့ အခါက်ေတာ့ သခၤါရရဲ႕ သဘာ၀တရားေတြဟာ ဒီအတိုင္းပဲ။

ခ်စ္ျခင္း၊ မုန္းျခင္းဆိုတာေတြ စိတ္ထဲမွာ မရွိေတာ့ဘူး။ စိတ္ဟာ တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ေလး ျပန္ျဖစ္သြားတယ္။

အဲဒီ တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ေလး ျပန္ျဖစ္သြားတဲ့ ဒီဉာဏ္စြမ္းအားဟာ အလြန္ထက္လာၿပီဆိုရင္ သခၤါရတရားေတြကို ႐ႈရင္း ႐ႈရင္းနဲ႔ ႐ုပ္တရား၊ နာမ္တရားဆိုတဲ့ သခၤါရအာ႐ံုေတြဟာ လံုး၀မျဖတ္ဘဲ trace လုပ္သြားတယ္။

ေနာက္ဆံုးမွာ လံုး၀ ခ်ဳပ္သြားတဲ့အထိ ျမင္လိုက္တယ္။

ဘယ္ေနရာသြားရင္ သူကဆံုးတယ္ဆိုတဲ့ (အဆံုးေလး) သခၤါရတရားေတြ လံုး၀မျဖစ္တဲ့ အဆင့္ေလးကို ျမင္လိုက္ၿပီဆိုရင္

ဒါ နိဗၺာန္ကို ျမင္တယ္လို႔ ေျပာရတာေပါ့ေနာ္။

“ခ်ဳပ္သြားတယ္ဆိုတာ ႐ႈလို႔ ခ်ဳပ္သြားတာလား?

႐ႈလို႔ ခ်ဳပ္သြားတာ မဟုတ္ဘူး။

႐ႈလို႔ ခ်ဳပ္တာ မဟုတ္ဘူးဆိုရင္ ျဖစ္လာစရာရွိတာကို အျဖစ္မခံေတာ့လို႔၊ ထပ္မျဖစ္ေတာ့လို႔ ခ်ဳပ္သြားတာလား?

မဟုတ္ဘူး။ အဲဒီလိုလည္း မဟုတ္ဘူး။

ဘယ္လိုလဲ ဘုရား၊

ခ်ဳပ္တယ္ဆိုတာ၊ သခၤါရတရားဆိုတာ သူ႔အေၾကာင္းရွိလို႔ သူ႔ဟာသူ ခ်ဳပ္ေနတာပဲ။

ကိုယ္က အသိဉာဏ္နဲ႔ လိုက္သြားရင္း လိုက္သြားရင္းကေန သခၤါရတရားေတြ၊ ျဖစ္ျခင္း ပ်က္ျခင္း မရွိေတာ့တဲ့ အဆင့္ေလးကို ျမင္လိုက္တာ။

အဲဒီခ်ဳပ္ေနတာ သဘာ၀က သူ႔ဟာသူ ခ်ဳပ္ေနတာလား?

သူ႔ဟာသူ ခ်ဳပ္တဲ့အဆင့္ ရွိတယ္ေလ။

အဲဒါကို ကိုယ့္အသိဉာဏ္က ျမင္တာလား?

ဟုတ္တယ္။ အသိဉာဏ္က ျမင္တာ၊ အဲဒီဟာမ်ိဳး ေလ့က်င့္ရင္း ေလ့က်င့္ရင္း

သခၤါရတရားေလးေတြဟာ ကိုယ့္ရဲ႕ အ႐ႈခံအာ႐ံုျဖစ္တဲ့ သခၤါရတရားေလးေတြဟာ သိမ္ေမြ႕သြားတာ။

ဆိုပါစို႔ ထြက္ေလ၊ ၀င္ေလေလးတင္ပဲ သမာဓိစြမ္းအား ေကာင္းလာရင္ ေပ်ာက္သြားတယ္လို႔ ထင္ေလာက္ရေအာင္ သိမ္ေမြ႕သြားတာ။

အဲဒီ အဆင့္ေရာက္သြားတာကို ဆိုလိုတာေပါ့။

ေရာက္သြားၿပီဆိုရင္ ကိေလသာေတြလည္း အဆင့္လိုက္ ဖယ္ရွားသြားတယ္။

အဲဒီ အဆင့္ေရာက္မွ ၀ိပႆနာဉာဏ္နဲ႔ လုပ္ငန္းတစ္ခုမွာ အဆံုးသတ္တာ။”