ဆရာႀကီး ဦးသုခေရးတဲ့ စိတ္ဆိုေသာစိတ္ စာအုပ္ထဲမွာ မသိမႈ၊ ေတြေ၀မႈ၊

မိန္းေမာမႈ၊ မိုက္မဲမႈ၊ ကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္၊

အမွန္နဲ႔အမွားကို ခြဲျခားၿပီး မသိမႈ၊

သစၥာေလးပါး၊ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္၊ သူေတာ္ေကာင္းတရား၊ လကၡဏာေရးသံုးပါးတို႔ကို မသိမႈမ်ိဳးသည္ ေမာဟ တဲ့။

မဟာဂႏၶာ႐ံု ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ ေရးသားေတာ္မူတဲ့ ကိုယ္က်င့္ အဘိဓမၼာ စာအုပ္ထဲမွာ ေဖာ္ျပထားတာက

ေမာဟဆိုတာ မသိတတ္ျခင္းသေဘာ ျဖစ္သည္တဲ့

ေမာဟမွာ အႏုသယ ေမာဟနဲ႔ ပရိယုဌာန ေမာဟဆိုၿပီး ႏွစ္မ်ိဳးရွိတယ္။

အႏုသယဆိုတဲ့ ပါဠိဟာ ၿငိမ္၀ပ္ျခင္း၊ ကိန္းေအာင္းေနျခင္းဟု အဓိပၸာယ္ရွိ၏။

ပရိယုဌာနဆိုတဲ့ ပါဠိဟာ ထႂကြျခင္းဟု အဓိပၸာယ္ရွိ၏ တဲ့။

ပါေမာကၡခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ အရွင္နႏၵမာလာဘိ၀ံသနဲ႔ ေဆြးေႏြးတုန္းကေတာ့

“ေနာက္ဆံုးမွာ ခုနက positive ျဖစ္ေနတာကို ေခ်ဖ်က္ဖို႔၊ positive ဆိုတာ potentiality possibility

ဒီမီးျခစ္ဖူးေလးထဲမွာ မီးျဖစ္ႏိုင္တဲ့ အေနအထားေလး ရွိေနတဲ့အတိုင္းပဲ။

ဂက္(စ္)မီးျခစ္ထဲမွာ ေနာက္ထပ္ အေၾကာင္းတစ္ခု ထပ္ေပါင္းလိုက္တာနဲ႔ သူက ျဖစ္လာေတာ့မွာ။

အဲဒီ အေနအထားေလးကိုက်ေတာ့ ခုန ဒီအေနအထားတစ္ခုကို ဖ်က္ဆီးဖို႔၊ အႏုသယကို ဖ်က္ဆီးဖုိ႔က်ေတာ့

ခုန ၀ိပႆနာက်င့္စဥ္တစ္ခုကို က်င့္ၿပီးေတာ့ မဂ္ဆိုတဲ့ အဆင့္ေရာက္သြားမွ၊

မဂ္စိတ္ေပၚမွ ဒီအႏုသယက အဆင့္လိုက္ အဆင့္လိုက္ ေခ်ဖ်က္သြားႏိုင္မွာေပါ့ေနာ္။

အဲဒီလို က်င့္စဥ္ေလးေတြကို က်င့္သြားႏိုင္တာ ဒါ ဘုရားရဲ႕ သိကၡာသံုးရပ္၊ အက်င့္ျမတ္ဆိုတာ

မဂၢင္ရွစ္ပါးဆိုတာကလည္း ဒါပါပဲ။ ဒါနဲ႔ လုပ္ထားတာဆိုေတာ့။

အဲေတာ့ အခု ေလာက လူေတြအတြက္က ဒီနံပါတ္တစ္ ၀ိတိကၠမေလး ထိန္းႏိုင္ရင္ကို

သူတို႔ တကယ့္သူေတာ္ေကာင္းေလးေတြ ျဖစ္ေနၾကၿပီ။ ၀ိတိကၠမေလးအဆင့္ကို မထိန္းႏုိင္ၾကတာက မ်ားေနတယ္။

ခုန ဒီေလာင္ကၽြမ္းမႈ အဆင့္ထိ မေရာက္ေအာင္ကို မနည္းထိန္းရမွာေပါ့ သီလ၊

ဘုန္းႀကီးပဲျဖစ္ျဖစ္၊ လူပဲျဖစ္ျဖစ္ေပါ့။

ေဟာဒီ ပရိယုဌာန အဆင့္ထိန္းဖို႔ ဆိုတာက်ေတာ့ တရားကိုက်င့္ၿပီးေတာ့ ထိန္းမွရမွာ။

ခုန အႏုသယဆိုတာက်ေတာ့ အရိယာပုဂၢိဳလ္ျဖစ္သြားၿပီဆိုမွ ဒီအႏုသယအဆင့္က ေခ်ဖ်က္လို႔ ရတာေပါ့ေနာ္။”