ေနဦး! ေသျခင္းရဲ႕ ရွိျခင္းကို မဆက္ခင္ အာ႐ံုထဲမွာ ေမးစရာေတြ ေပၚလာတယ္။

ေမး။ ။ မရွိျခင္းဆိုတာက်ေတာ့ အျမဲရွိေနတယ္ဆိုၿပီး၊ ရွိျခင္းက်ေတာ့ အျမဲမရွိဘူးဆိုရင္၊ အသိဉာဏ္ ရွိျခင္း သေဘာအေနနဲ႔ေရာ အျမဲရွိေနတာမ်ိဳး မရွိသင့္ဘူးလား?
ေျဖ။ ။ အဆက္မျပတ္ အားထုတ္ႏိုင္ရင္ေတာ့့ သိမႈေတြ တစ္ခုၿပီးတစ္ခု ဆက္တိုက္ သိႏိုင္တာမ်ိဳးေတာ့ ရွိတယ္။ ဒါေပမယ့္ သိတဲ့ အသိက တစ္ခုတည္း မဟုတ္ဘူး။ သိေနတဲ့ အသိေတြ တစ္ခုၿပီး တစ္ခု ဆက္ေနတာ။ သိၿပီးသြားတဲ့ အသိေတြက တစ္ခုၿပီးတစ္ခု ပ်က္ေနတယ္။
 

မွတ္သားစိတ္၊ သိတဲ့စိတ္က တစ္ဆင့္

အသိ - သတိ အျဖစ္ေျပာင္းေရႊ႕သြားတယ္။ သိခြင့္ခဏေလး ရွိၿပီးတာနဲ႔

ခ်က္ခ်င္း မရွိေတာ့ဘဲ ေနာက္ထပ္ အသိသစ္တစ္ခု ဆက္ၿပီး၀င္လာတယ္။

အသိေတြ အဆက္မျပတ္ရွိေနဖို႔ သတိထားၿပီး ဆက္တိုက္ကို ေလ့က်င့္ေနမွ ျဖစ္မယ္။

ေမး။ ။ လူျဖစ္ခြင့္ရၿပီး ရွိျခင္းရဲ႕ ခဏေလးကိုသာ ေက်နပ္ လက္ခံႏိုင္ခြင့္ရမယ္ဆိုရင္ အသိဉာဏ္ရွိလည္း တန္ဖိုးမရွိသလို ျဖစ္မေနဘူးလား?
ေျဖ။ ။ ဒီလုိေလ! အသိဉာဏ္ရွိေအာင္ လုပ္တယ္ဆိုတာ သဘာ၀တရားေတြရဲ႕ မရွိျခင္းနဲ႔ အဆံုးသတ္ေနတာေတြကို ထဲထဲ ၀င္၀င္ စူးစူးနစ္နစ္ သိေအာင္ အားထုတ္ရတာ။ သိတာကို ခံစားၿပီး ေက်နပ္ဖို႔ မဟုတ္ဘူး။ သိတာေတြကို ငါပိုင္ၿပီလို႔ စြဲလမ္းခြင့္ မရွိဘူး။
ေမး။ ။ ရွိျခင္းကို ရွိေအာင္လုပ္လို႔မရဘူးဆိုရင္ လူျဖစ္ရျခင္းရဲ႕ အဓိပၸာယ္က ဘယ္လိုမ်ိဳးျဖစ္သြားမလဲ?
ေျဖ။ ။ ဟုတ္ၿပီ! ေစာင့္ၾကည့္သိမွတ္ အားထုတ္တဲ့ လမ္းေၾကာင္းဘက္က ေျပာရရင္ လူျဖစ္လာျခင္းကိုက ဒုကၡေတြနဲ႔ေတြ႔ဖို႔ပဲ။
ေမး။ ။ လူျဖစ္လာတာ ဒုကၡျဖစ္တယ္ဆိုေတာ့ အဲဒီဒုကၡထဲက ဘယ္လို႐ုန္းထြက္မလဲ?
ေျဖ။ ။ အားထုတ္ရမွာေပါ့! လူျဖစ္ျခင္းရဲ႕ တစ္ခုတည္းေသာ အျမတ္က ဒုကၡထဲက ႐ုန္းထြက္ႏိုင္တဲ့ အခြင့္အေရးကို ရေအာင္ ယူခြင့္ရွိတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ သာမန္လူေတြအေနနဲ႔ကေတာ့ ဒုကၡထဲက ႐ုန္းထြက္ႏိုင္တဲ့ နည္းအစစ္ေတြ မရွာၾကဘူး။ ရွာရေကာင္းမွန္းလည္း မသိဘူး။ အာ႐ုံေျခာက္ပါးရဲ႕ ကာမဂုဏ္အာ႐ုံေတြကို အလိုရွိေနၾကတယ္။ လူ႔အသံုးေဆာင္ ပစၥည္းေတြကို လိုခ်င္ တပ္မက္တဲ့ စိတ္ေတြနဲ႔ ရွိေအာင္ ရွာေနၾကတယ္။ ရွိေအာင္ရွာရင္း ရွာရင္း မရွိျခင္းရဲ႕ အဆံုးသတ္မႈ ေအာက္မွာ ဒုကၡေတြ ေတြ႕ၾကတယ္။ ရွိၿပီးရင္း ရွိေအာင္ ရွာရင္း ရွာရင္း ထပ္လိုခ်င္တဲ့ စိတ္ေတြ တစ္ဆင့္တက္ၿပီး ရွိလာတယ္။ ရွာလို႔ရတဲ့ ပစၥည္းေတြအေပၚမွာ ဥစၥာေျခာက္လာတယ္။ အစြဲေတြ ျဖစ္လာတယ္။ ရွိေနတာေတြ ေပ်ာက္သြားမွာ၊ ေလ်ာ့က်သြားမွာ စိုးရိမ္ပူပန္လာၾကတယ္။ ဒါ ရွိျခင္းရဲ႕ ဒုကၡေတြပဲ။ ရွိျခင္းဆိုတာ အာ႐ံုျပဳလုိက္လို႔ ရွိသြားတာ။ အာ႐ံုမျပဳခင္တုန္းက မရွိဘူး။ အဲဒါ စမ္းၾကည့္။ ဘယ္လိုပဲ ရွိခြင့္ရရ မရွိျခင္းနဲ႔ပဲ အဆံုးသတ္တယ္။
ေမး။ ။ ရွိေအာင္ မရွာရေတာ့ဘူးလား? ကိုယ့္မွာ မရွိေတာ့ ဘယ္သူက လာေပးမွာတုန္း!
ေျဖ။ ။ ဟုတ္ၿပီ! စြမ္းအားရွိသေလာက္ ရွာပါ။ ရွာလို႔ ရွိလာတဲ့အေပၚမွာသာ အစြဲအလမ္းေတြနဲ႔ ဖက္တြယ္ ၿငိကပ္မေနပါနဲ႔။
ေမး။ ။ အိုစာ မင္းစာအတြက္…. ေနာင္လာေနာက္သားေတြအတြက္ မရွာရဘူးလား?
ေျဖ။ ။ ရွာပါ… ရွာလို႔ရတဲ့အေပၚမွာ စြဲလမ္းေနတာမ်ိဳး မျဖစ္ပါနဲ႔။
ေမး။ ။ မနက္ျဖန္ ဘာျဖစ္မယ္ဆိုတာ ဘယ္သူမွ မသိႏုိင္လို႔ ျပင္ဆင္တဲ့အေနနဲ႔ ရွိျခင္းက ေသခ်ာမႈကို မရႏိုင္ဘူးလား?
ေျဖ။ ။ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္မႈဟာ ေသခ်ာမႈကို ျဖစ္ေစတယ္ဆိုတဲ့ စကားကိုေတာ့ လံုး၀ ေထာက္ခံ သေဘာတူပါတယ္။
ျပင္ဆင္ရဦးမယ္ဆိုတဲ့ စကားထဲမွာ ငါလုပ္ရဦးမယ္ဆိုတဲ့ အစြဲအဓိပၸါယ္ပါးပါးေလး ပါေနတတ္တာကိုေတာ့ သတိထားပါ။
ေမး။ ။ ဒါဆိုရင္ ဘာလုပ္ရေတာ့မွာလဲ?
ေျဖ။ ငါ ’ ဆိုတဲ့အစြဲမ်ိဳး မပါဘဲ သိစရာရွိတာေတြထဲက သိလို႔ရသေလာက္ သိမယ္ဆိုတဲ့အေနနဲ႔ သိစရာေတြကို သိ႐ုံေလး သိၿပီး မိမိစား၀တ္ေနေရး၊ ဘ၀ရပ္တည္ေရးကို အလြတ္အလပ္ဆံုး လႈပ္ရွားပါ။
 

ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ ျဖစ္ပ်က္မႈအလ်ဥ္ဟာ လက္တစ္ဖ်စ္တီးမွာ ကုေဋငါးေထာင္တဲ့။

စိတ္ရဲ႕ ျဖစ္ပ်က္မႈအလ်ဥ္က လက္တစ္ဖ်စ္တီးမွာ ကုေဋတစ္သိန္းတဲ့။

ဒါ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ အသိဉာဏ္ေတာ္။

ျဖစ္ေနသမွ် ပ်က္ေနမွာပဲ။

ျဖစ္ရဲ ျဖစ္ၾကည့္ ပ်က္ျပမယ့္ သဘာ၀ရဲ႕ စိန္ေခၚမႈ။

ရွိရဲ ရွိၾကည့္ မရွိျခင္းအျဖစ္ ခ်က္ခ်င္းေရာက္သြားေစရမယ့္ သဘာ၀ရဲ႕ စိန္ေခၚမႈ။

Next Chapter »