(၁၂) ထိန တဲ့

မိမိလုပ္ရမယ့္အလုပ္ကို လုပ္တဲ့ေနရာမွာ သြက္သြက္လက္လက္ စိတ္ပါ၀င္စားမႈမရွိဘဲ ထိုင္းတိုင္းတိုင္း ျဖစ္ေနတာ။

(၁၃) မိဒၶ တဲ့

အဓိပၸာယ္က မႈိင္းတိုင္းတိုင္း ျဖစ္ေနတဲ့သေဘာ၊

ထိန နဲ႔ မိဒၶ ေစတသိက္ႏွစ္ခုက ပူးတြဲၿပီး စိတ္ကိုျခယ္လွယ္တတ္ေလ့ ရွိတယ္။

ထိနက ထိုင္းတိုင္းတိုင္း၊ မိဒၶက မႈိင္းတိုင္းတိုင္း။

ထက္ထက္သန္သန္ မရွိဘဲ တြန္႔ဆုတ္ တြန္႔ဆုတ္နဲ႔ ထိုင္းထိုင္းမႈိင္းမႈိင္းျဖစ္ၿပီး လံု႔လ၀ီရိယမရွိတဲ့ အဆင့္ထိေရာက္ေအာင္ ပ်င္းရိေနတာ ထိန မိဒၶ

ေစတသိက္တရားေတြ မခံ့ညားေအာင္ ဟန္႔တားတတ္တဲ့သေဘာ

(လႈပ္ရွားမႈမ်ားလို႔ ပင္ပန္းၿပီး ခႏၶာကိုယ္ ညႇိဳးႏြမ္း အိပ္ခ်င္တဲ့သေဘာက ထိန မိဒၶထဲမွာ မပါဘူး

ဒါက လူ႔ခႏၶာကိုယ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ဒုကၡတစ္ခုသာ ျဖစ္တယ္။)

အဓိကကေတာ့ ကိုယ္လုပ္ေဆာင္ရမယ့္ အလုပ္ေပၚမွာ လံု႔လ၀ီရိယမရွိဘဲ

ထိုင္းမႈိင္း ပ်င္းရိ တြန္႔ဆုတ္ေနမယ္ဆိုရင္…… ဘယ္လိုမွ မေအာင္ျမင္ႏိုင္ဘူး။

တကယ္လို႔ ဘ၀ျပတ္ေၾကာင္းတရားရဲ႕ အဆင့္ျမင့္ ဉာဏ္စဥ္တစ္ခုကို ႀကိဳးစားၿပီး တည္ေဆာက္ရမယ့္

အေနအထားမ်ိဳးမွာ ထိုင္းမႈိင္းပ်င္းရိ တြန္႔ဆုတ္ေနရင္ ၀ီရိယမရွိရင္

သိစရာေတြထဲက ဘာအသိကို ဘယ္လိုသိေအာင္ လုပ္မလဲ?

(၁၄) ယံုမွားျဖစ္ေနတဲ့ ၀ိစိကိစာၦ ေစတသိက္

လံုး၀မယံုတာမ်ိဳး မဟုတ္ဘူး။ စိတ္ခ်လက္ခ် ယံုတာမ်ိဳးလည္း မဟုတ္ဘူး။ မယံုတစ္၀က္ ယံုတစ္၀က္၊ ယံုသလိုလို၊ မယံုသလိုလို သံသယပါေနတဲ့ စိတ္ ေစတသိက္။

သိစရာမွန္သမွ်အားလံုးကို ဆရာမပါ ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ကိုယ္ပိုင္ဉာဏ္နဲ႔ အႂကြင္းအက်န္မရွိ ထိုးထြင္းၿပီး သိေတာ္မူတဲ့ ဘုရားဆိုတာ တကယ္သိတာ ဟုတ္ရဲ႕လား?

ဘုရားေဟာတဲ့ တရားေတာ္ေတြအတိုင္း က်င့္ၾကံအားထုတ္လို႔ ဘ၀ျပတ္ၿပီး နိဗၺာန္ခ်မ္းသာ ရတယ္ဆိုတာ ဟုတ္ရဲ႕လား?

ကံ ကံရဲ႕အက်ိဳးဆိုတာ ယံုသင့္လို႔လား?

အေၾကာင္းရွိလို႔သာ အက်ိဳးျဖစ္တာဆိုတဲ့ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ရဲ႕ အေၾကာင္းအက်ိဳးစပ္ပံုေတြက ဟုတ္ရဲ႕လား?

စတဲ့ မယံုၾကည္ဘဲ သံသယျဖစ္ေနတာဟာ ယံုမွားျခင္း ၀ိစိကိစာၦအစစ္ပဲ။

ယံုမွားျခင္းမွာ အတုရွိတယ္။ ဒီပါဠိကို ျမန္မာအဓိပၸာယ္ ျပန္ဆိုထားတာႀကီးက မွားေနလားမသိဘူး။

ဒီလမ္းကသြားရင္ ငါေရာက္ခ်င္တဲ့ေနရာကို ေရာက္ပါ့မလား?

ဒီလူ႔ၾကည့္ရတာ အသက္ႀကီးလို႔သာ လူႀကီးျဖစ္ေနတာလား၊

အသိဉာဏ္ႀကီးတဲ့လူႀကီးမွ ဟုတ္ရဲ႕လားဆိုတာေတြက တခ်ိဳ႕က စဥ္းစားၾကံစည္တဲ့ဉာဏ္ပါတယ္။

တခ်ိဳ႕က အၾကံသက္သက္ပဲျဖစ္တယ္။ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္

စိတ္ကိုမေကာင္းေအာင္ ျခယ္လွယ္တတ္တဲ့ အကုသိုလ္ေစတသိက္ရဲ႕ ႏွိပ္စက္မႈကေတာ့ လူသားမွန္ရင္ ခံေနၾကရမွာပဲ။

Next Chapter »