ထိုသို႔ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ေသာ ၀ုေ႒ာစိတ္ ခ်ဳပ္ပ်က္သြားေသာအခါ ေဇာစိတ္ ဟုေခၚေသာ စိတ္မ်ား ခုနစ္ႀကိမ္ ျဖစ္ေပၚ ၾကပါသည္။ (ေဇာစိတ္ဆိုသည္မွာ အာ႐ံုကို အရသာခံစားေသာစိတ္ ျဖစ္သည္။)

ထိုေဇာစိတ္တို႔ ခုနစ္ႀကိမ္ အစဥ္အတိုင္းျဖစ္ေပၚၿပီး ခ်ဳပ္ပ်က္သြားသည့္ေနာက္ တဒါ႐ံုဟုေခၚေသာ ေဇာစိတ္၏ အာ႐ံုကိုပင္ ဆက္လက္ အာ႐ံုျပဳေသာ စိတ္ႏွစ္ႀကိမ္ ျဖစ္သည္။

အဆင္း႐ူပါ႐ံု႐ုပ္သည္ တဒါ႐ံုႏွစ္ႀကိမ္အနက္ ဒုတိယတဒါ႐ံုစိတ္ႏွင့္ၿပိဳင္၍ ခ်ဳပ္ပ်က္သြားသည္။ စိတ္အစဥ္ (၀ီထိစိတ္)၌

အတီတဘ၀င္မွ ေနာက္ဆံုး တဒါ႐ံုစိတ္အထိ (စိတ္တစ္ခု ျဖစ္ျပၿပီးမွသာ ေနာက္ထပ္ စိတ္တစ္ခု) စိတ္ ၁၇ႀကိမ္။ (ခဏေလးျဖစ္တဲ့ စိတ္အႀကိမ္ေပါင္း ၁၇ႀကိမ္) ရွိသည္။

အဆင္း႐ူပါ႐ံု႐ုပ္၏ သက္တမ္းသည္ ထိုစိတ္ (၁၇)ႀကိမ္ႏွင့္ ညီမွ်သည္။ တစ္ဒါ႐ံုစိတ္ႏွစ္ႀကိမ္ ခ်ဳပ္သြားေသာအခါ စိတ္အစဥ္ (၀ီထိအစဥ္) ကုန္ေသာေၾကာင့္ ဘ၀င္စိတ္အျဖစ္ ေရာက္ျပန္သည္။ (၀ါ) ဘ၀င္စိတ္အစဥ္ ျပန္ေရာက္သြားျပန္သည္။

ဤစိတ္အစဥ္ (၁၇) ႀကိမ္ျဖစ္ျခင္းကို စိတ္အဆင့္ဆင့္ျမင့္တက္ျခင္း စာအုပ္မွာ ေဖာ္ျပတာကေတာ့

ဥပမာအားျဖင့္ အသံတည္းဟူေသာ အာ႐ံုတစ္ခု ၀င္ေရာက္လာသည္ ဆိုပါစို႔။ ထိုအခါ ျဖစ္ေပၚလာေသာ စိတ္အစဥ္ စိတ္လမ္းေၾကာင္း (၀ီထိ) မွာ ေအာက္ပါကဲ့သို႔ ျဖစ္ေလသည္။

(၁) အတိတ္ဘ၀င္ (အတီတ ဘ၀င္) - အာ႐ံုတစ္ခုက လာမျဖတ္ခင္၊ မ၀င္ခင္၊ မူလရွိေနႏွင့္ၿပီးေသာ စိတ္အေျခအေန။

(၂) လႈပ္ရွားသြားေသာဘ၀င္ (ဘ၀ဂ္စလန) - အသံတည္းဟူေသာ အာ႐ံုကလာ၍ လံႈ႕ေဆာ္ ၀င္ေရာက္လာေသာေၾကာင့္ လႈပ္ရွား သြားေသာဘ၀င္။

(၃) ျပတ္သြားေသာဘ၀င္ (ဘ၀ဂ္ုပေစၧဒ) - အသံနဲ႔ပတ္သက္ေသာ အာ႐ံုတစ္ခုလံုးလံုး ၀င္ေရာက္၍ မူလ ဘ၀င္စိတ္ အစဥ္ကို ျဖတ္ေတာက္ ပစ္လိုက္ေသာေၾကာင့္ အစဥ္ျပတ္သြားေသာစိတ္။

(၄) ၀င္လာတဲ့ အသံအာ႐ံုဘက္သို႔ ေရွးဦးစြာ လွည့္ေပးေသာစိတ္ (အာ၀ဇၨန္း) ကျဖတ္ေတာက္ ၀င္ေရာက္လာေသာ အသံအာ႐ံု ဘက္ဆီသို႔ လွည့္ေပးလိုက္ေသာစိတ္။

(၅) သက္ဆိုင္ရာ ဒြါရစိတ္ (၀ိညာဥ္) - သက္ဆိုင္ရာ နားစိတ္၊ မ်က္စိစိတ္ စသည္တို႔ျဖစ္ေပၚလာေသာစိတ္။

(၆) အာ႐ံုကို လက္ခံေသာစိတ္ (သမၸဋိစၧိဳန္း) - ၀င္လာေသာအာ႐ံုကို (ဧည့္သည္အား အိမ္ရွင္က လက္ခံသကဲ့သို႔ ၀င္လာေသာ အာ႐ံုအသိကို လက္ခံလိုက္ေသာစိတ္။)

(၇) စံုစမ္းေသာစိတ္ (သႏၲီရဏ) - ၀င္လာေသာ အသံအာ႐ံုကို မည္သို႔ေသာ အသံမ်ိဳးျဖစ္သနည္း။ သာယာသံေလာ - မၾကား၀ံ့ မနာသာ အသံေလာ စသျဖင့္ စံုစမ္းေသာစိတ္။

(၈) ဆံုးျဖတ္သည့္စိတ္ (၀ုေဌာ) - ထိုသို႔ စံုစမ္းၿပီးေနာက္ ဤအသံကား ေၾကာက္လန္႔၍ ဟစ္ေအာ္လိုက္ေသာ အသံႀကီးပါလားလို႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္ေသာစိတ္။

ထိုသို႔ စံုစမ္းၿပီး၍ ေၾကာက္လန္႔ဟစ္ေအာ္ေသာ အသံမွန္းသိၿပီးေနာက္ မိမိ၌လည္း ေၾကာက္ေသာစိတ္ (သို႔မဟုတ္) ၀မ္းနည္းေသာစိတ္သည္ ျဖစ္၏။